Muscular active athletic young woman with sexy buttocks posing showing muscles of the back shoulders and hands fitness, sport, training diet lifestyle concept.

Większość trenujących osób bardzo mocno skupia się na rozwoju bicepsów. Nic dziwnego, bowiem to właśnie duże mięśnie dwugłowe ramienia prezentują się najlepiej u mężczyzn i są niejako dowodem siły i kondycji. Jednak ćwiczenia na ramiona nie powinny dotyczyć tylko i wyłącznie rozwoju tych mięśni. Bardzo ważne są również tricepsy, a także mięśnie przedramion, których angażowanie podczas treningu pozwala wykonać odpowiedni trening ramion. Pełen trening umożliwia harmonijny rozwój sylwetki i jej proporcjonalne ukształtowanie. Na co należy zwrócić uwagę planując ćwiczenia na ramiona? Otóż bardzo ważna jest rozgrzewka, w której nie można zapomnieć o nadgarstkach i stawach łokciowych – te bowiem są najbardziej narażone na kontuzje podczas treningu z dużym obciążeniem. Warto również rozgrzać mięśnie naramienne, ponieważ wykonując ćwiczenia na ramiona to właśnie one będą naszym „wsparciem”. Oczywiście i w tym wypadku przyda się kilkanaście minut treningu aerobowego, który pozwoli podnieść temperaturę i rozgrzać ścięgna przed rozpoczęciem właściwego treningu. Ćwiczenia na ramiona powinny być wykonywane z takim obciążeniem, które pozwoli wykonać każde z nich poprawnie i z odpowiednią techniką. Warto też pamiętać, że podczas trenowania bicepsów nie należy doprowadzać do pełnego wyprostu ramion, czyli wyprostowania stawu łokciowego, a także opuszczanie ciężaru powinno być wykonywane znacznie wolniej, aniżeli jego podnoszenie. Jeśli w ciągu jednego dnia zamierzamy przeprowadzić trening kilku górnych partii mięśniowych to najlepiej będzie ćwiczenia na ramiona zrealizować na końcu poprzedzając je treningiem klatki piersiowej i barków. Tak naprawdę trening na ramiona nie jest treningiem zbyt skomplikowanym, a poprawne wykonanie wszystkich ćwiczeń szybko skutkuje widocznymi efektami. Należy jednak pamiętać, że choć to właśnie ramiona, a głównie bicepsy i tricepsy, są najbardziej efektowne, to nie należy pomijać treningu innych partii mięśniowych, w tym także, bardzo często ignorowanych nóg.

Artykuł napisany przez: Marek